2010-07-23
 22:20:39

23 JULI 2010

Herre gud vad jag är dålig på att blogga!
Det här med att uppdatera ofta är lite ojämnt för mej. (eller hur jag ska uttrycka det?!)
Ibland uppdaterar jag 3-4 gånger per dag och ibland (oftast) blir det inte ens en gång i veckan!

Igår var min namnsdag så jag fick en present av mamma. Jag hade berättat för henne att det är något som jag verkligen vill ha! Det är nämligen så att jag har börjat läsa en ny bok-serie som verkligen är jätte bra!

Serien heter the house of night, och handlar om "Zoey Redbird" som blir förvandlad till vampyr. Eller, hon börjar genomgå förvandlingen i alla fall. Zoey blir tvungen att flyttain i nattens hus, En internat skola för vampyrer, för att ens ha en chans att överleva förvandlingen. Det visar sig att Zoey är väldigt speciell, då vampyr gudinnan Nyx har gett henne ett helt ifyllt märke och kontakt med alla fem elementen. Jord, Luft, Eld, vatten, och anden.
Vilket aldrig har hänt tidigare i vampyrernas historia. Zoey har även fått smak på blod, något som är extremt ovanligt för en nybörjare. Hennes ex-pojkvän och före detta bästis kommer till skolan för att "frita" Zoey.
Zoey och ex-et Heath får ett litet moment och hon smakar på hans blod. Hon råkade prägla honnom, något som gjorde honnom besatt av henne. Underliga saker börjar att hända.
I bok 2, Sveket, börjar killar ur fotbolls laget Unions försvinna. En av killarna har redan hittats död, full med rivsår och tömd på blod.




Idag var jag på jobbet för sista dagen för den här veckan. Ganska skönt att äntligen få sova ut imorn!
Imorgon ska jag, mamma och pappa till ragunda och kolla på en norrländsk version av "En mindommarnatts dröm"
Jag känner regissören, Karl Seldahl, och jag hoppas verkligen att han kommer att vaa där! Det skulle vara kul att träffa honnom igen. Dessutom är Sven Wolter med i teatern och att Kalle är wolters som är ju bara en bonus!
Jag hoppas på att kunna få prata lite med gänget efter föreställningen. Och även hälsa på de andra där som jag
känner.

Nu ska jag i alla fall sova. Jag är helt slut!


Förresten, skulle ni kunna tro att det här var en tiktig tattuering?
(om jag inte hade avslöjat att den inte var äkta genom att ställa den här frågan, och att ni inte hade vetat att jag inte får tattuera mej dvs...)


Laxon

MAGDALENA LINDGREN! jag tycker att du borde ringa mej lite oftare! (och jag borde göra detsamma) (a)



GRATTIS I EFTERSKOTT LILL TÖSEN <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: