2010-08-01
 01:29:24

happyface/sadeface

Några av er vet nog att jag älskar fladdermöss.
Jag låg i alla fall och läste en bok som jag är helt inne i. Så hörde jag något prasslande ljud, först trodde jag att jag inbillade mej men till sist klev jag upp för att checka läget. Vad hittar jag inte då på golvet? Jo! En jätte söt fladdermus unge!
Jag tog en liten handuk som låg inne i rummet (tur att man inte alltig orkar plocka upp efter sig) och bar ner den för att visa mammaå pappa. Jag var tvungen att gå ut med den, men vågade inte kasta upp den i luften på fall at den inte kunde flyga så pappa gjorde det i stället. Som jag trodde flög den rakt ner på gräsmattan. sedan rörde den sig inte. Jag gick fram till den, Jag vill ta in den å ringa vet imorn eller något sånt! Jag vill inte att den ska dö ju!
jag hämtade kameran uppe på rummet och drog ut och tog kort på den, sedan tog jag ett ganska tjockt ogrässtrå 
och klappade den. Den skrek (Pep) och vände på sej lite men dedan blev den tyst och bara tittade på mej.
Jag ska kolla om den ligger kvar imorn. Bara den inte är död!
Här ska ni få lite bilder på min lilla kompis...






Söta lilla fladdermus...

lägger upp en film snart...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: