2010-11-14
 22:26:34

14 november

Igår såg jag på en film som heter "streetdance 3D". Den var så grymt bra att jag till och med såg den 2 gånger på samma dag! Underbart bra musik och skön dans.Jag kunde inte ligga till när jag såg på den. Jag knäppde med fingrarna och låg och smådansade medan jag kollade på den. Idag såg jag en annan dansfilm som heter Step up.
Den var också grymt bra. Visst att dom påminner väldigt mycket om varandra, street killen blir kär i balett tjejen och börjar dansa blandad street/baletti step up. Street tjejen (streetdance 3D) blir tvingad att dansa med balett folk och ha med dem i sin crew i en tävlig om storbritanniens bästa dansgrupp, hon blir kär i balett snubben och deras dans blir street hiphop med influenser av balett. Fast dom är så lik varandra och så förutsägbara så älskade jag dom!

Förut idag/ikväll var jag så enormt rastlös. Jag fixade fram låtarna från filmen streetdance och lade in dom i mobilen. Sedan trog jag ut på en liten springrunda. Jag började dansa massa och råkade möta folk medan jag dansade, dom kollade lite på mig tror jag men jag var för inne i musiken/dansen för att bry mig om det..  Shit vad jag vill börja dansa igen! ska leta reda på dansstudion och dra dit någon dag och kolla med dem och se om jag får provdansa lite så jag vet vilken kurs jag ska börja med. Jag kanske inte ska börja avancerad nivå på falla att danslärarn här har en annorlunda utlärningsmetod/ dansstil här mot för vad Ann har på Danceworld sundsvall. Kanske går om nivån under mig i så fall. Eller något. Vi får se. Jag vill i alla fall börja dansa igen. Funderar på att sova nu. Vi hörs, Dance on!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: