2010-11-08
 20:46:34

8 november

hejhej bloggen.

Jag vet att jag är extremt dålig på att uppdatera här, och det är ingen idé att jag lovar att försöka bättra mig för jag vet att jag inte kommer kunna hålla det. Man får ju aldrig någon feedback så jag vet ju inte om det är nån som läser över huvudtaget. (skiter i statestiken, det är kommentarerna som räknas!)

Jag hade bara två lektioner idag. Soft schema. Började med historia och slutade med engelska. Efter maten drog jag och Bosse hem till mig och åt kakor och bara var. Sedan kom Elin och joinade oss också. Efter att vi kommit på att vi missat bussen drog vi oss in på mitt rum och satt där och pratade. Jag var lite duktig att städa under tiden också. Sedan på bussen upptäkte Bosse att hon hade glömt nyklarna hemma hos sig så vi inte skulle kunna komma in, Men det löste sig son tur var. Efter att vi hunnit till henne, hämtat träningsväskan och värmt på lite käk så fick vi springa tillbaka till bussen.
Sedan gick vi skilda vägar allihop. Jag gick hem till Kattis och var där med henne, Malin och Diana. Sen passade jag på att handla lite behövligheter och efter det gick jag hem och var bara almänt grym på att laga mat!
Det blev potatisgratäng och kyckling. I vanliga fall tycker jag inte om kyckling men nu var det jätte gott.

*Skivad kycklingfillé
*ca 1 dm purjolök
*olja
*cremé fresch
*2 bitar skrattande kon ost
*lite mjölk (för att späda ut såsen lite lagomt)
smaka av med salt och peppar.


Detta exprimenterade jag fram och delar nu med mig av det till er. Skulle passa jätte bra med sallad och paprika och annat gott som ger lite färg på maten, men tyvärr så har jag inget sånt hemma...

Nu ska jag fortsätta att läsa i min bok som jag är helt inne i.

ps. Kom på nu att jag skulle berätta om att filmgymnasiet har blivit utnämnt till spetsutbildning. Det finns alltså ingen annan utbildning i sverige som liknar denna. Just därför så behöver dom inte ta in elever utifrån deras betyg utan dom får utgå helt utifrån intagningsprovet. Det spelar alltså ingen roll om man går ur nian med 30 p eller med 235 p, med tanke på att man kan ha MVG i allt men vara sämst på film, inte kunna någonting och inte ha någon kreativitet alls. Och man kan ha IG i nästan allt men vara ett geni inom filmens värld. Det tycker jag är grymt bra! Rätt folk ska gå på utbildningen. (och med det menar jag inte att det går fel folk där nu)

...Dessvärre så ska dom sluta ta in elever från fastlandet till Scengymnasiet, och dom ska ändra i kurserna. Scengymnasiet ska bli en teater/dans utbildning. Dom borde ju fortfarande ha filmskådespeleri tycker jag men det är ingenting jga har hört någonting om.
Lyckligtvis så ska dom inte ändra någonting för oss, utan vi ska få gå klart våran utbildning ♥
I alla fall. GRATTIS FILMGYMNASIET!

Hejdå gott folk!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: