2010-09-28
 19:10:30

28 september

Hallå!

Igår började vi med det tilla filmprojectet som ett intro till produktionen som vi ska börja med imorgon.
Vi skulle börja med att göra varsin karaktär, med hjälp av en karaktärs karta.

Lite kort om min karaktär:
Namn: Cloudia
Egenskaper: Elak, Självsäker, Kaxig
Familj: Mamma alkolist, Pappa död, Bror pundare.
Vänner: Ett stort gäng

Efter det delades vi in i grupper. Vi skulle komma fram till en berättelse, en komplikation och karaktärernas hög/låg status.
Min karaktär hade en väldigt hög status.  Jag orkar inte gå in på vad som händer och vad filmen handlar om, men jag kan i alla fall berätta för er att jag är jävligt nöjd! Vi samarbetade bra i gruppen och det flöt på fint utan gräl. Vi filmade det stora hela igår, och idag jobbade vi lite med närbilder och klippning/redigering. Klippa och redigera skötte filmarna men vi scenare skulle närvara för att se hur det går till och för att komma mer kommentarer och tips om hur vi tycker att filmen skulle bli bättre. Klockan 14:00 hade vi premiär visning inne i bion och vi skulle presentera våra filmer.
Som sagt, jag är sjukt nöjd med våran film!

Efter skolan drog jag, Kattis, Diana, Malin och Bosse till öster och hade lite underklädes shopping. Det behövdes kan jag lova! och så hittade jag en jätte snygg väska på Cubus som jag ABSOLUT vill ha!Den är typ mörkblå i grunden, sen har den skit snygga rutor! Den går i samma mönster som min sjal. Jag älskar rutigt för övrigt...Men jag kan inte köpa den för att jag är fattig student.
...Därför önskar jag mig den i födelsedags present i stället!
(...Dom har inte kvar den så länge till sa nån i personalen, den går åt ganska snabbt...antar att det inte gäller i bara visby)





och eftersom att Cubus tyvärr inte har någon bild på väskan på sin hemsida så laddar jag upp min sjal som går i samma mönster för att ni ska ha en aning om hur snygg väskan är!
(...i hopp om att få den när jag fyller år)



och här är bara en bild från redigeringen, skit kul hade vi :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: