2011-02-06
 12:35:21

6 Februari

God morgon på er! Väderraport ifrån gotland nu då. Här lyser solen för fullt och det är 9° ute. Jag vaknade för inte så länge sedan. Drog på mig myskläderna och mina super mysiga tofflor och gjorde i ordning lite frukost. Sedan bar det iväg ut på baklongen med lite skön musik. Jag hade tänkt att ha en städ-dag idag. städa upp inne på rummet, gå iväg med returerna, bädda om sedan mysa nybadad i en renbäddad säng med någon film. Jag får mina infall ibland. Tur det, för det behöver verkligen plockas upp på rummet!

Vad finns det mer att säga nu då när jag har kommit igång? JO, jag kan ju berätta vad som hände i fredags! Jag och lite trevliga kamrater stannade kvar i skolans biosalong efter att vi hade slutat och skulle kolla på film. Vi låste nere eftersom att iv inte skulle höra om någon kom. Efter att vi sett klart på Coraline så skulle två av dom gå. Jag vet inte om dom inte tryckte igen dörren riktigt, eller struntade i att låsa eftersom att det var 4 pers kvar, i vilket fall så blev dörren lämnad olåst utan att vi på övervåningen visste om det. Mitt i filmen så hörde jag och Veronica en bil och nån som sprang i trapphuset. Vi smög ut i trapphuset och hörde precis hur "Mr x" sprang ner för trappen igen och skyndade ut. Vi kollade ut genom fönstret och såg en gammal volvo combi (mörk grön eller blå) med någon som satt och väntade i den. Killen som kom ifrån trapphuset skyndade sig in i bilen och dom for iväg. (Jag har ingen aning om vilka dom var, det var inga RB-are i alla fall!) Vi skyndade oss ner och jag låste dörren, precis då kom bilen tillbaka igen, körde runt ett varv och for sedan iväg igen. Jag och veronica skyndade oss upp och hämtade ettstolsben och ett paraply (?!) och stack iväg till filmsidan för att se till att alla dörrar var stängda, sedan kollade vi en extra gång på scen också. Vi såg att snubben som var in hade bara gått upp några steg i trappan innan han vände. (Blöta fotsteg.) Antagligen hörde han att det var folk där och så drog han igen. Tur det! I vilket fall som hellst, Jag ringde Wolfgang och berättade vad som hade hänt, tänkte om det var någon som skulle hämta något eller om det var något annat. Han trodde att det var någon som försökt bryta sig in (våran slutsats det också) han skulle kolla upp det på måndag. Det var väl i stort sätt allt. Bortsett från att jag drömde fram ett slut på hela grejen inatt. Nyfikna? Inte? Äsch, jag berättar endå!

I drömmen alltså: På måndagen (imorn, fast inatt) när jag kom till skolan så stod den där bilen utanför scengymnasiet, så jag hämtade Ville eftersom att det var samma killar (fast den här gången var det 4 killar som inte alls såg ut som dom vi såg) VIlle följde med mig ut och drog sedan med mig till bilen. Han skällde ut mig totalt och var fullständigt rasande, för dom i bilen var våra statister som skulle vara med i en film. och så satt det ett helt filmteam i bilen. Totalt vettskrämda. Sedan skenade drömmen iväg åt ett helt annat håll men det orkar jag inte gå in på.





mamma

Det ser jättehärligt ut!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: