2011-06-06
 20:57:16

Shakespeare inlämning

knappt två veckor kvar i skolan och jag har 2 inlämningar kvar att göra. Historian är snart klar. eller, allt är ju relativt, jämfört med Shakespeare inlämningen så är de tinte mycket kvar. Jag måste skriva en inledning och reflektera, även lägga till lite mer på själva huvudtexten för att lyckas få ett VG, men i karaktärsämnena satsar jag på MVG. Så först å W.S inlämningen måste jag skriva G-uppgifterna

G-nivå
  • William Shalespeares biografi och det sammhälle han levde i
  • Beskriva genrer, ge exempel på pjäser och varför de tillhör just den genren
  • Beskriva handlingen av den bjäs jag jobbar med, uppbyggnad/vad är det för konflikt/vad händer/ varför är scenen viktig i pjäsen osv osv
  • Fakta om pjäsen, när skrevs den/sammanhang i Shakespeares liv
  • Redogör spelstil och spelplats som var typisk för Shakespeares pjäser
VG-MVG
  • uppgifterna för G-nivå
  • Skriva en reflekterande tex (minst 1 s.) om varför Shakespeare spelar så mycket än idag.
    Vad kan han lära oss/säga vår tid/betyder för mig personligen
Än så länge har jag bara skrivit 2 sidor om handlingen av pjäsen jag jobbar med, reflekterat lite över den, och skrivit varför jag tycker att just den scenen är viktig för pjäsen...Bara 2 sidor....


P.s
Mamma, Pappa, bli inte allt för chockade om ni hittar mig liggandes död när ni kommer. Ni kanske till och med hinner läsa i tidningen först så ni blir förvarnade.

"Flicka dog på nationaldagen på grund av stress i skolan"


Nej men skämt åt sido, nu måste jag fortsätta med skrivandet...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: