2011-03-07
 21:03:03

Blinka*

Om en bil ska svänga in på en väg så kan den väl i alla fall blinka?!
Jag menar...Om du går vär längs vägen och fryser, du ska precis börja gå över när du ser att det kommer en bil. Man kan ju inte precis traska rakt över vägen och hoppas på att överleva så man tänker att "Okej, Jag stannar i hopp om att bilen ska sakta in och låta mig passera eller köra förbi, vilket som. "
MEn den när du väntat in bilen tillräkligt länge så svänger bilden in på en väg vara någon meter framför dig!
Lite irriterad blir man ju. Kunde inte föraren åtminstonde blinka så att man skulle slippa stanna och frysa lite extra?! Kan dom inte vara Lite sjysst i alla fall?! Jag menar, så sansträngande är det faktiskt inte att knäppa på blinkersern.

Jag märker att jag har börjat skriva lite väl många agressiva inlägg men my blog my words, right?

Nu ska jag börja renskriva manus till föreställningen. (Jag varnar för mer irritation)
Egentligen är det inte jag som ska skriva manus, det är regissörernas jobb. Men eftersom att ingen tar tag i det så erbjöd jag mig att göra det. Jag ska inte skriva några repliker som man absolut måste följa men så man har någonting att gå efter i alla fall, så inte bara sen som är på scenen vet vad man ska göra. Man behöver veta vad som händer/ska hända backstage också. Ja vi kan pjäsen hyffsat bra nu, men man måste ändå ha ett papper där det står vad som händer under scenerna, oavsett om man kan dom eller inte! Så tycker jag i alla fall.
Jag vill ha ett manus, oavsett om det är nånting man skrivit själv, jobbat fram tillsammans med andra eller om man spelar en känd Shakespere pjäs.



Solnedgången är något jag kan försäkra er om att ni inte får läsa ett aggresivt inlägg om.
Jag kommer nog aldrig lessna på solnedgångarna här i visby i alla fall♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: